Flyturen og første kveld i Lima

Det ble lite søvn siste natten før vi reiste – opp kl. 03:30 og flybuss kl.04:05. Skikkelig feriemodus fikk vi først når vi kom til Schiphol. Vi trodde turen fra Amsterdam til Lima tok 16 timer, men den tok ‘bare’ 12,5t. KLM ga oss både Champagne og en presang i form av to små porselenshus fyllt med Genever i anledning vår bryllupsreise.

Champagne på flyet

På flyet ble vi sittende ved siden av Alberto Chueca som viste seg å være barnelegen som tok imot datteren til Sensei Marcos Moron som Vanessa hadde sagt vi burde ringe og besøke (det bor ca.8 mill.mennesker i Lima). Alberto hadde en professor som var ekspert på høydesyke og gav oss følgende råd for Cusco:

Første dag – drikk mye vann og koka-te, spis lett og sov alene (avstå fra normal ekteskapelig aktivitet) – det siste ble sagt med en rå latter.

Svanhild og Alberto

Vel fremme på hotellet hadde vi èn time på å gjøre oss klare før vi dro til restauranten Astrid y Gaston (som regnes som Perus beste restaurant). Der fikk vi en nydelig variant av den typiske peruvianske drinken Pisco Sour etterfulgt av tre typer ceviche (fisk marinert i lime), blekksprut med algeskum, grillet havabbor og en nydelig sjokoladedessert. Et nydelig måltid med nydelig vin til. Etter dette måltidet var det på tide å trekke seg tilbake.

På Astrid y Gaston

Nå har vi inntatt en bedre frokost og er snart klare for å innta Lima.

Ikke ta heisen ved jordskjelv.....

Om svanpal

Blog for bryllupsreisen vår
Dette innlegget ble publisert i Bryllupsreise nov. 2010 og merket med , , . Bokmerk permalenken.