2-3.november

2.november
Frokosten på Radisson var mye eksotisk frukt, kaker og ost. Etter frokost ruslet vi ned til kjøpesenteret Larcomar som har en fantastisk beliggenhet ut mot Stillehavet. Vi var blitt anbefalt lunchbuffeten på restaurant Mango og denne var helt enorm. Etterpå gikk vi på leting etter Mercado Indio hvor vi kjøpte nydelige alpakkasjerf.

Mye gåing gjordse at vi hovnet i bena og en siesta var nødvendig.  Etter siestaen dro vi opp til 12.etasje og trente på gymmet (litt karate, styrke og sykling).

Til kvelds hadde vi bestilt på en restaurant ved ‘sukkenes bro’. Da vi endelig kom fram dit var restauranten fullstendig øde og kelnere helt uinteresserte. Vi gikk fra stedet, over broen og valgte en restaurant som reklamerte med grillspyd.

'Sukkenes bro'

Maten vi bestilte viste seg å være nok til en hel bataljon. På det tidspunktet begynte vi begge å bli både slappe og kvalme og ønsket oss tilbake til hotellet fortest mulig.

3.november
Vi våknet tidlig og fikk Mate de Coca til frokost før turen til flyplassen.

Cusco like før landing

Cusco var et mektig syn i strålende vær og hotellet utrolig koselig.

Hotellet vårt i Cusco

Vi tygget cocablader og spiste veggisburger til lunch før vi ruslet langsomt til hotellet og tok en sårt tiltrengt siesta. Vi merker begge høyden og Svanhild har aldri sett Pål Erik gå så langsomt.

Om kvelden kjøpte Svanhild en nydelig Alpakkagenser før vi inntok middagen på Korma Sutra – en koselig liten indisk restaurant. Vi gleder oss til å utforske Cusco torsdag.

Om svanpal

Blog for bryllupsreisen vår
Dette innlegget ble publisert i Bryllupsreise nov. 2010 og merket med , . Bokmerk permalenken.