10-14.november (Buenos Aires)

10.november
Opp kl. 05:00 for å rekke fly til Buenos Aires, hotellet hadde frokosten klar. La Paz var en tettpakket by, og selv om den virket fredelig tidlig om morgenen, hadde vi aldri sett så mye politi,- bevæpnet og med skuddsikre vester. Flyplassen El Alto ligger på over 4.000 moh og er verdens høyestliggende internasjonale flyplass. Mye byråkrati for å komme seg avgårde, betaling av flyskatt var et kapittel for seg….
Vel fremme i et solrikt Buenos Aires la vi merke til at det igjen var lett å løpe opp trapper, rommet vårt lå rett ved siden av takterassen på det lille hotellet. Det var befriende å slippe og bevege seg i gravfølgetempo. Vi gjorde alvor av våre planer om å feire  nedkomsten til lavlandet og bestilte Cava på en italiensk restaurant som også hadde nydelig mat.
11.november
Etter en god natts søvn, sterk italiensk kaffe og en kjapp frokost, spaserte vi gjennom det hyggelige nabolaget ut til en av de mange parkene. Her trente vi og Svanhild lærte kataen Keikuoku Shodan.
Senere på dagen tok vi T-banen inn til Plaza de Mayo og tilbrakte dagen med shopping og sightseeing i gågaten. Vi kjøpte også billetter til et tangoshow på fredag. På kvelden var vi på en typisk argentisk restaurant og spiste biff.

12.november
Vi startet morgenen på samme vis, men med ny kata (Tekki Nidan). Etter trening besøkte vi Zoologisk hage som ligger like i nærheten av hotellet vårt.
Vi hadde gledet oss til kveldens tangoshow og vi fikk presentert et profesjonelt og forrykende show. Det eneste aberet var at det var lagt ned fotoforbud. Imidlertid fikk vi en liten tangoleksjon, og oss var det lov å ta bilder av.
13.november
Dagen ble innledet med et par timer trening før vi satte kursen mot Puerto Madero, det moderniserte havneområdet. Området huser skyskrapere, moderne kontrorbygg og leiligheter. På utsiden ligger et stort naturreservat som er et poplært utfartsområde for byens befolkning. Her fant vi også rom for å trene litt karate. Om kvelden var vi på omvisning i Evita-museet hvor vi fikk et godt inntrykk av hvor stor personlighet hun egentlig var
Kveldens middag ble passende nok inntatt på Sensei Sushi restaurant.
14.november
Vi hadde avtalt å møte Karis (tidligere klubbmedlem) venninne Alex kl.14:00, men vi fikk også tid til å trene denne morgenen.
Alex tok oss med til markedet i San Telmo og her hadde vi en fantastisk dag. Alex er en sprudlende og kunnskapsrik dame og fungerte som den perfekte guide for oss.
Det er sjelden vi velger samme restaurant to ganger i løpet av en ferie, men nå gjorde vi et unntak fra våre italienske venner fra første kvelden.

Om svanpal

Blog for bryllupsreisen vår
Dette innlegget ble publisert i Bryllupsreise nov. 2010. Bokmerk permalenken.

1 svar til 10-14.november (Buenos Aires)