15-18.november (Buenos Aires, Lima, hjemreise)

15.november
Litt overskyet denne morgenen, men vi la ut på trening og gikk Kanku-dai i parken. Vi hadde etter hvert funnet ut at de beste restaurantene var i nabolaget rundt hotellet vårt og vi inntok lunch på en bistro 100m fra hotellet.
Så var det tid for sightseeing som var inkludert i tangopakken vår fra fredag. Bussen skulle plukke oss opp på et hotell i sentrum kl. 14:30, men da vi kom var bussen kjørt. Vi hoppet imidlertid på bussen midt ute i runden og fikk med oss det fargerike La Boca, som forøvrig var en turistfelle av de sjeldne. De andre turistene på bussen bidro også til underholdningsverdien….

Etterpå hev vi oss i en taxi opp til vårt eget nabolag og inntok pils og pizza, før Pål Erik fikk kjøpt seg fin genser og nye sko (de gamle ble kastet).
Så var det tid for retur til lunchrestauranten på hjørnet hvor vi ble servert et utmerket ostebord, vin, Cava og dessert. Livet kunne vært værre…..
16.november
Enda litt mere skyer denne dagen, men temperaturen var sommerlig. VI tok T-banen ned til nabolaget Recoleta og fant frem til Cementario Recoleta hvor bl.a. Evita er gravlagt.
Det ble en litt selsom opplevelse hvor vi vandret rundt blant 4.800 gravkamre fordelt over 55.000 m2. Litt makabert å se rett inn på gamle kister som var delvis i oppløsning.
Etter runden blant de døde var det tid for lunch og vi valgte oss restauranten utenfor Etoile Hotel. Som alt annet i området , -dyrt og ikke spesielt vennlig service.

Vi rømte tilbake til vårt eget nabolag og spiste nydelig eplekake med is og nydelig kaffe. (kaffen i Buenos Aires har utelukkende vært utmerket). Kaféen hadde forøvrig fått en utmerkelse i form av en publikumspris.
Om kvelden hadde vi bestilt bord på Notorious, et kombinert Jazz live-sted, restaurant og platesjappe. Denne kvelden hadde de tribute til Duke Ellington og Count Basie med et syvmannsorkester. Utrolig flinke musikere og nydelig mat.

17.november
Siste dagen i Buenos Aires ble viet til shopping og gavekjøp i gågaten. Det var 23 grader denne dagen og Pål Erik ble en smule preget av oppholdet i solen.
Det var en perfekt dag for å lunche i Puerto Madero og bistroen Central Market bød på utmerket mat og en smule arrogant service (området kan sammenlignes med Aker Brygge).
Vi hadde avtalt å spise middag med vår nye venninne Alexandra og hun kom til hotellet vårt kl. 20.
Like rundt hjørnet var det en utmerket fonduerestaurant og her fråtset vi alle tre i mat og vin. Det var veldig hyggelig for oss at Alex igjen satte av litt tid til oss turister., vi gleder oss til å se henne igjen i Norge.

Alt i alt vi vi beskrive Buenos Aires som: Grønn (masse trær), variert (mange ulike nabolag), nydelig kaffe, vin, kjøtt og pasta. Morsom by som anbefales på det varmeste! (hint, hint Kari)
18.november
Opp kl. 03:20- taxien venter og sønnen i huset er oppe og sier farvel. Rugantino Hotel har en fantastisk beliggenhet, byr på koselige rom og personlig service. Drosjesjåføren trodde muligens han deltok i et Formel-1 løp – i hvert fall gikk det styggfort ut til flyplassen. Hjemreisen gikk via Lima med første strekning på nesten 4,5 timer (lange avstander i Sør-Amerika). I Lima hadde vi nesten 11 timer, og vi fikk nok en gang anledning til å sitte i solen på Larcomar og skue utover Stillehavet, mens vi spiste is.

Vi har avtalt å møte Katinka (barndomsvenninne av Svanhild) i Amsterdam hvor hun bor med sin Fred og to barn. Med seks timer å vente på avgang til Trondheim, er det utrolig hyggelig å kunne møte Svanhilds kjære venninne.

Om svanpal

Blog for bryllupsreisen vår
Dette innlegget ble publisert i Bryllupsreise nov. 2010. Bokmerk permalenken.

1 svar til 15-18.november (Buenos Aires, Lima, hjemreise)

1. Ann Elin sier:

Og alle var enige om at det hadde vært en fin tur! Kjempekoseligt å få følge med på den kjekke bryllupsreisen dokkårs! Klem klem fra oss på Goa=)